diafimistite 300x250

"Επιτακτικές" οι αλλαγές

 F meccanici...σε βαθύτατη, οικονομική, αλλά και θεάματος κρίση η Formula 1, από "βασίλισσα" της τηλεθέασης, στα μηχανοκίνητα σπορ διανύει την χειρότερη περίοδο της ύπαρξής της. Επιτακτικές οι ανάγκες αλλαγής κανονισμών για να διατηρηθεί, το προϊόν θελκτικό.

 Το F1 Strategy Group που απαρτίζεται από τον πρόεδρο της FIA, Ζαν Τοντ, το "αφεντικό" των τηλεοπτικών δικαιωμάτων, Μπέρνι Έκλεστοουν και έξι ομάδες (McLaren, Mercedes, Ferrari, Force India, Red Bull, Williams), συνεδρίασε στο Μπίγκιν Χιλ ανακοινώνοντας μία σειρά από προτάσεις/αποφάσεις με αποκλειστικό στόχο και σκοπό την επιστροφή του κόσμου, τόσο μπροστά στους δέκτες τους, όσο στις κερκίδες των 19 σιρκουϊ του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Για το 2016

- Κάθε ομάδα θα είναι ελεύθερη να επιλέγει τις δυο γόμες για στεγνό -από τις τέσσερις διαθέσιμες- που θα χρησιμοποιήσει κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού 3ημέρου. Με τους ισχύοντες κανονισμούς, η Pirelli είναι αυτή που επιλέγει τις δύο γόμες που θα διαθέσει στις ομάδες σε κάθε γκραν- πρι.

Για το 2017

- Τα μονοθέσια θα είναι ταχύτερα 5 με 6 δευτερόλεπτα ανά γύρο. Αυτό θα επιτευχθεί με τη μείωση του βάρους, με αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς που αφορούν στην αεροδυναμική, με τη χρήση φαρδύτερων ελαστικών.

- Θα επιστρέψει ο ανεφοδιασμός κατά τη διάρκεια των αγώνων, κάτι που είχε απαγορευθεί στα τέλη του 2009. Ωστόσο, θα διατηρηθεί ο περιορισμός στα καύσιμα που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι ομάδες και που σήμερα δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 100 λίτρα.

- Αύξηση του μέγιστου ορίου στροφών των κινητήριων μονάδων καθώς επίσης και αύξηση του θορύβου που παράγουν.

- Πιο επιθετική εμφάνιση των μονοθέσιων.

Σε ό,τι αφορά στις κινητήριες μονάδες, δεν θα υπάρξουν αλλαγές καθώς "...αποφασίστηκε ότι η σταθερότητα στους κανονισμούς πρέπει να υπερισχύσει, λαμβάνοντας υπόψη τις επενδύσεις των κατασκευαστών που εμπλέκονται στο σπορ αλλά και το ενδεχόμενο προσέγγισης νέων συμμετοχών".

Σημαντικό επίσης, ότι απορρίφθηκε η πρόταση που είχε γίνει να επιτραπεί η χρησιμοποίηση και 5ου κινητήρα ανά οδηγό στο φετινό πρωτάθλημα, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε οδηγός είναι υποχρεωμένος να "βγάλει" τη σεζόν με τέσσερις μονάδες, όπως αρχικά είχε αποφασιστεί.

Για να πάρουν, όμως σάρκα και οστά οι παραπάνω προτάσεις, να γίνουν δηλαδή κανονισμοί, θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν από την F1 Commission και το World Motor Sport Council της FIA.

 *Πηγή και Photo: La Gazzetta dello Sport